Dutch Street CupHomeless World Cup

Oranje van start op de Homeless World Cup 2013 in Polen

By 11 August 2013 No Comments

POZNAN, 11 augustus 2013 – De Homeless World Cup wedstrijden beloven ook dit jaar weer ongemeen spannend te worden. Lukt het de Amsterdam Dames om de vierde plaats van het Utrechts kampioensteam in 2012 in Mexico City te evenaren of wellicht nog hoger te eindigen? En is het Amsterdamse herenteam Zuidoost dat een sterke competitie heeft gespeeld in staat om hoger te eindigen dan de 18e plaats van het Nederlandse herenteam 2012?

“ We zullen er alles aan doen om zo hoog mogelijk te eindigen en natuurlijk het liefst de kampioenstitel te pakken”, zegt Geert Remigius, coördinator van de Amsterdamse teams. “ De voorbereiding is perfect geweest met een trainingsweekend op 27 en 28 juli op het Leger des Heils complex in Lunteren, nu is het aan ons om zover mogelijk te komen in Polen.”

De heren van Oranje zitten in poule H en spelen de komende drie dagen tegen Rusland, Ierland, Tsjechië en Noorwegen. De dames zitten in poule A en krijgen Chili, Argentinië, Hongarije, de Verenigde Staten, Wales en Denemarken als tegenstanders in de eerste ronde van de Homeless World Cup.

Damescoach Bob Mans zei dat hij ‘nu al een beetje trots is’ op zijn team. “ Ze zijn gedisciplineerd en regelen alles zelf. Vorig jaar verloren we tijdens de Dutch Street Cup op de Dam de finale, maar dit jaar hebben we het tot de wereldcup geschopt. We zijn met z’n allen blij om hier te zijn.”